מרוקו למטייל

המדריך למרוקו

לימודי המזרח התיכון

הנהלת האתר

הנהלת האתר

המסלול לתואר ראשון בלימודי המזרח התיכון מעניק לבוגרים ידע נרחב ומקיף והכשרה מקצועית רחבה בכל הקשור להבנת ולהכרת המזרח התיכון. הלימודים מתמקדים בין היתר בהיבטים המרכזיים השונים הקשורים לאזור המזרח התיכון, עם דגש על העולם הערבי, מבחינת היסטוריה, חברה, תרבות, פוליטיקה, ספרות ועוד.

כדאי לדעת כי הלימודים מתקיימים במסלול חד חוגי או דו חוגי, בהתאם להעדפת ובחירת הסטודנט. המחלקה ללימודי מזרחנות (המזרח התיכון) מכשירה את הבוגרים לתפקידים שונים במערכות הציבוריות או הפרטיות, ותוכנית הלימודים מקנה את כל הידע הנדרש, מעניקה כלים חשובים ומפתחת מיומנויות וכישורים ייחודיים.

מה לומדים – תוכנית הלימודים על קצה המזלג

תוכנית הלימודים לתואר ראשון בלימודי המזרח התיכון מתקיימת בשלושה מסלולים:

  • מסלול חד חוגי הכולל קורסים בתחום מדעי המדינה, לרבות חובת לימודי השפה הערבית.
  • מסלול דו חוגי לתואר ראשון במזרחנות ומדעי המדינה, ללא חובת לימודי השפה הערבית.
  • מסלול משולב (דו חוגי) הכולל תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון (או מדעי המדינה) בשילוב תחום לימודים נוסף במדעי החברה והרוח.

תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה ובסיס כמו מבוא לפוליטיקה של המזרח התיכון, מבוא לדת ומדינה באסלאם, מבוא לכתות ומיעוטים באסלאם, מבוא לממשל ופוליטיקה, מבוא למנהל ציבורי ושלטון מקומי, מחשבה מדינית, סטטיסטיקה, מבוא ליחסים בינלאומיים, האסלאם הרדיקלי, התהוות משטרים, יחסים בינלאומיים במזרח התיכון, SPSS ועוד. כמו כן, הסטודנטים לומדים קורסי בחירה, משתתפים בתרגילים ומעבדות, יוצאים לסיורים ועליהם להכין ולהגיש סמינריונים.

חשוב לדעת כי במסלול החד חוגי לתואר ראשון בלימודי המזרח התיכון ומדעי המדינה, הסטודנטים נדרשים לבחור בשנה השנייה ללימודים את אחד ממסלולי ההתמחות הבאים: התמחות בערבית, התמחות במדיניות חוץ, התמחות בניתוח והערכת מדיניות מזרח תיכונית (אנליסט מזרח תיכון).

סטודנטים שבוחרים ללמוד במסלול הדו חוגי ללימודי המזרח התיכון ומדעי המדינה יכולים לבחור מסלול התמחות בטרוריזם בעידן המודרני או במסלול התמחות במדיניות חוץ.

הלימודים לתואר ראשון במזרחנות נמשכים שלוש שנים, אך יש תוכנית ייעודית מקוצרת למשך שנתיים בלבד המיועדת לאנשי כוחות הביטחון וצה"ל שנשלחו ללמוד באקדמיה תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון ומדעי המדינה. במסלול זה הם לומדים באופן מרוכז יותר בסמסטרים הרגילים ובנוסף הם משתתפים בסמסטר קיץ.

למה כדאי ללמוד תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון?

הלימודים נועדו להקנות ידע נרחב והכשרה מקצועית מקיפה ויסודית להכרת ולהבנת המזרח התיכון, בדגש על החברות והתרבויות שהתפתחו באזור זה מאז צמיחת האסלאם ועד היום. הלימודים מעניינים מאוד והסטודנטים זוכים להכיר את ההיבטים השונים הקשורים לאזור המזרח התיכון מבחינת היסטוריה, דת, תרבות, פוליטיקה, חברה, ספרות וכד'.

כמו כן, בהתאם למסלול הנבחר, לומדים ערבית לעומק, כולל לימודי השפה המדוברת והספרותית. ידיעת השפה הערבית על בוריה מבטיחה יתרונות רבים הן בחיים האישיים והן מבחינה תעסוקתית. התואר הראשון בלימודי מזרחנות הוא תואר יוקרתי המאפשר להשתלב במגוון תפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי, לרבות משרדי ממשלה, ארגונים חברתיים, עמותות, כלי תקשורת, מחקר והוראה באקדמיה, מכוני מחקר וייעוץ, מערכת החינוך ועוד.

הלימודים מקנים ידע מקיף ורב תחומי על המזרח התיכון, והם משולבים בתיאוריות עכשוויות ומתקדמות במדע המדינה ומעניקים ידע פרקטי ומעשי.

מה אפשרויות התעסוקה לבוגרי לימודי מזרחנות?

אפשרויות התעסוקה לבוגרי תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון כוללות בין היתר תפקידים כמו ייעוץ אסטרטגי, תפקידי מפתח במשרדי ממשלה, עמותות וארגונים, חוקרים באקדמיה ובמכוני מחקר, הוראה והדרכה, תפקידים מסווגים במערכות הביטחון והצבא, תפקידים שונים בכלי תקשורת, תרגום, תפקידים שונים בארגונים חברתיים, אנליסטים ופרשנים לענייני המזרח התיכון, כתבים בערוצי התקשורת ועוד.

קרדיט לתמונות PIXABAY

מעוניינים בטיול מאורגן?

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון או בטופס ונחזור אליכם עם הצעות שוות במיוחד.

פוסטים נוספים שיעניינו אותך

אזורים במרוקו

השכרת רכב בסעודיה – כל מה שצריך לדעת

השכרת רכב בסעודיה היא דרך מצוינת שתעניק לכם את האפשרות לטייל ברחבי המדינה המרתקת בצורה הנוחה ביותר, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על מדינה

אסווירה

10 מלונות מומלצים באסווירה

בדקנו מגוון מקומות אירוח באסווירה: וילות עם בריכה, דירות, ריזורטים יוקרתיים ועוד, וריכזנו עבורכם 10 בתי מלון מומלצים באסווירה, שקיבלו בבוקינג ציונים גבוהים מלקוחות ששהו בהם.

מרכז מידע

ויזה למרוקו – מידע למטייל הישראלי

מרוקו הקסומה, בין היעדים האהובים ביותר על המטייל הישראלי, מעולם לא הייתה קרובה יותר: גם טיסות ישירות למרקש, וגם האפשרות החדשה להוצאת ויזה למרוקו באופן