מרוקו למטייל

המדריך למרוקו

אסווירה – המדריך המלא למטיילים במוגדור

הנהלת האתר

הנהלת האתר

   הזמנת דילים למרקש        |        הזמנת דילים לקזבלנקה

אסווירה (או בשמה הקודם: מוגדור) היא עיירת חוף בחוף המערבי של מרוקו, שנחשבת יעד מושלם לתיירים. אסואירה מחולקת לעיר חדשה ולעיר עתיקה. העיר העתיקה הציורית של אסוירה תוכננה במאה ה-18, והיא מוקפת חומות מהן ניבט נוף קסום של הים והעיר החדשה. המדינה של אסווירה (העיר העתיקה) סגורה לתנועת מכוניות, כך שנעים לטייל בה ברגל, בלי חשש מפני הכאוס התחבורתי שמאפיין ערים אחרות במרוקו, וניתן למצוא בה נמל עם שוק דגים ורצועת חוף חולית וארוכה בה ניתן לעסוק בסוגים שונים של ספורט ימי. במדריך זה תמצאו מידע על העיר, המלצות וטיפים וכן מגוון בילויים ואטרקציות שניתן לשלב במהלך חופשה באסווירה.

המלצות חשובות למטיילים באסווירה (מוגדור)

במדריך בנושא טיסות לאסווירה תמצאו את כל המידע שנדרש לכם על מנת להזמין כרטיסי טיסה לאסווירה במחיר המשתלם ביותר. אם אתם מתכוונים לשלב את אסווירה במסגרת טיול במרוקו, אבל נקודת המוצא שלכם היא בעיר אחרת, תוכלו להיעזר במדריך שלנו בנושא טיסות למרוקו.

במרוקו משופעת ביעדים תיירותיים המרוחקים אלה מאלה. רבים מהמטיילים במרוקו, שאינם מעוניינים לבזבז זמן יקר מהחופשה על נסיעות ארוכות מעדיפים להזמין טיסות פנים במרוקו, על מנת להספיק לבקר בכמה שיותר אטרקציות. טיסות פנימיות במרוקו עלולות להיות יקרות, משום שהיצע החברות המפעילות אותן הוא מצומצם יחסית, ולכן מומלץ לקרוא את המדריך שלנו ולקבל טיפים על ביצוע השוואת מחירים חכמה שתוזיל את העלויות.

במדריך שלנו על השכרת רכב באסווירה תמצאו מנוע השוואת מחירים שיעזור לכם למצוא את העסקה המשתלמת ביותר, ובנוסף מידע חשוב על נהיגה במרוקו, על רמת המחירים של השכרת רכב באסוירה ועוד. במידה ותרצו לשכור רכב ביעד אחר במרוקו, אתם מוזמנים להיעזר במדריך להשכרת רכב במרוקו. דרך נוספת בה ניתן להתנייד במהלך הטיול היא השכרת אופנוע במרוקו.

לפני שאתם בוחרים בית מלון באסווירה חשוב לבדוק את חוות הדעת של מבקרים ששהו בו בעבר. במדריך שלנו על מלונות מומלצים באסווירה תוכלו למצוא רשימה של מקומות אירוח באסווירה מסוגים שונים ובדירוגי כוכבים מגוונים שזכו לחוות דעת טובות ולציונים גבוהים ממי שביקרו בהם.

נושא נוסף שתצטרכו לדאוג לו לקראת חופשה באסווירה, ובמרוקו בכלל, הוא רכישת דירהאם מרוקאי, הכסף של מרוקו. במדריך שלנו תוכלו ללמוד על שירות שמאפשר לכם רכישת דירהאם מרוקאי מראש אונליין ואיסופו ביום הטיסה בנתב"ג.

על מנת שתוכלו להשתמש בטלפון הנייד לגלישה באינטרנט ולניהול שיחות מיד עם הנחיתה במרוקו, אנחנו ממליצים לדאוג לרכישת סים למרוקו או eSim למרוקו מראש. במדריך שלנו תמצאו המלצות על חברות אמינות שמציעות חבילות גלישה משתלמות המתאימות במיוחד לתיירים.

מתכננים חופשה באסווירה עם ילדים? קראו את המדריך המלא בנושא חופשה משפחתית באסווירה עם הילדים.

בילויים ואטרקציות באסווירה

ריכזנו עבורכם מגוון פעילויות ואטרקציות שתוכלו לשלב במהלך חופשה באסווירה על מנת להעשיר את הטיול בחוויות בלתי נשכחות.

סיור פרטי באסואירה

אם אתם מחפשים דרך להכיר את אסווירה ברוגע, עם מדריך מקומי שייתן לכם יחס אישי, תוכלו להזמין סיור פרטי באסווירה, שבו תעברו בין נקודות הציון הבולטות של העיר ותגלו גם פנינים נסתרות, שמוכרות בעיקר למקומיים.

תצאו לסיור מנמל הדייגים הקטן של אסווירה בתצפית על העיר ממגדל השמירה העתיק. משם תעברו לכיכר המרכזית בעיר העתיקה, ותתכבדו בכוס תה מרוקאי אותנטי. לאחר מכן הסיור ימשיך לאחד המונומנטים המזוהים ביותר עם העיר: הסקאלה של העיר העתיקה (המדינה), שהופיעה במספר סרטים וסדרות, כמו "אותלו" של אורסון וולס ו"משחקי הכס".

הסיור הוא הזדמנות להכיר גם את הרובע היהודי של מוגדור, ולבקר בבתי הכנסת העתיקים. הסיור יעבור בשווקי העיר העתיקה ובשוק הדגים. אם תרצו, תוכלו לרכוש דגים מהשלל היומי, ואז לצלות ולאכול אותם להנאתכם.

למידע נוסף על סיור פרטי באסוירה לחצו כאן

שיעור בישול מרוקאי בסגנון מסורתי

במהלך החופשה באסווירה תוכלו לחוות את הקולינריה המקומית עם משפחה מרוקאית בביתה בשיעור בישול שבו תלמדו להכין מאכלים מרוקאיים אותנטיים עם מרכיבים שקניתם בשוק המקומי.

תתחילו בהכרות עם מדריך שייקח אתכם לביקור בשוק, במהלכו תשמעו על התוצרת המקומית, ועל המסורות והמנהגים המרוקאיים. משם תמשיכו לבית של משפחה מקומית לאירוח מרוקאי כיד המלך. המארחים ילמדו אתכם לבשל ארוחה טעימה מהמצרכים שרכשתם. המארחת תתבל את הבישולים בסיפורים על חייה ועל משפחתה, וכמובן על האוכל שאתם עומדים לטעום בסיום השיעור. כשתסיימו עם הבישולים, תשבו ביחד עם בני המשפחה ותיהנו ביחד אתם מהארוחה המסורתית שהכנתם.

למידע נוסף על שיעור בישול מרוקאי בבית מקומי באסווירה לחצו כאן

מאסווירה: טיול רכיבה על סוסים עם חניית לילה בכפר ברברי

מדובר בטיול רכיבה שמותאם לרמת הרכיבה של המשתתפים, ולכן הוא יכול להתאים גם לרוכבים חסרי ניסיון. לרוכבים פחות מנוסים המסלול עובר דרך החוף הרחב והנטוש של דיבאט לכיוון דרום. לאחר כשלוש שעות רכיבה תעצרו לארוחת צהרים (שהובאה בתיקי האוכף) ומנוחה קלה במקום מוצל. משם תרכבו בחזרה לחוות הסוסים במסלול אחר דרך יער מימוזה וטוג'ה. המסלול לרוכבים מנוסים עובר לאורך נהר, וממשיך בעלייה עד לכפר Ghazoua, ממנו יורדים שוב לכיוון האוקיינוס, כשאת ארוחת הצהריים תאכלו באזור יער מוצל המוגן מהרוח, ולאחר מכן תחזרו לחווה.

מהחווה יסיעו את המשתתפים ברכב למחנה הברברי, שם תתקבלו עם תה נענע מסורתי ומאפים מרוקאים. הביוואק בו תלונו ממוקם על החוף, ובערב תוכלו לצפות בשקיעה המרהיבה. את ארוחת הערב המרוקאית יכין עבורכם טבח מקומי מחומרי גלם טריים. בערב תשבו סביב המדורה לבילוי שכולל סיפורים מסורתיים, צלילי תופים ושירה. לאחר לילה רגוע באוהל הברברי, תוגש לכם ארוחת בוקר עשירה שלאחריה תחזרו לנקודת המוצא ברכב.

למידע נוסף על טיול רכיבה על סוסים עם חניית לילה בכפר ברברי לחצו כאן

סיור רכיבה של 3 שעות על אופניים חשמליים באזור אסווירה

אם אתם מחפשים חוויה בלתי נשכחת, המשלבת נהיגה מגניבה, נופים, ביקורים ומפגשים, זו פעילות שיכולה להתאים לכם. ההרפתקה מתחילה עם הסבר קצר לשימוש באופניים החשמליים (קל ונגיש לכולם) בצל מסגד הקסבה. משם תרכבו בבאב סבא לאורך החוף לנקודת תצפית ציורית על האי מוגדור.

לאחר מכן תגיעו ל-Oed Ksob ול-Dar El Sultan, הארמון החולי המפואר. משם תמשיכו בנסיעה דרך הכפר ההיפי הישן, בו תעצרו לצלם כמה תמונות בלתי נשכחות, לפני שתמשיכו אל Ghazoua, הכפר של עצי הארגן הראשונים, שם תשמעו על הצמח, על סגולותיו ועל השימושים השונים שנעשים בו. לאחר הפסקה לתה ועוגה במקום קסום, תרדו בזהירות חזרה אל העיירה, בעקבות מסלול הנהר. בדרך חזרה, תוכלו ליהנות ממספר נופים מרהיבים של המדינה המפוארת של אסווירה.

למידע נוסף על סיור רכיבה של 3 שעות על אופניים חשמליים באזור אסווירה לחצו כאן

לינה באוהל ברברי ליד הים עם ארוחות

היציאה למחנה בו תלונו במהלך הלילה היא ברכב שיאסוף אתכם מאסווירה. כאשר תגיעו למחנה הממוקם במקום מוגן מרוח על חוף הים, תוכלו להתפעל מהטבע הבתולי והקסום, תוך כדי לגימה של תה נענע מסורתי ואכילת מאפים מרוקאים טעימים. לפני ארוחת הערב תוכלו להיכנס לטבילה מרעננת בים או לבלות בדרך אחרת על החוף. את ארוחת הערב המרוקאית מחומרי גלם טריים יכין עבורכם במקום שף מקומי. במידה ואתם רגישים למאכלים מסוימים או שיש לכם העדפות ספציפיות, תוכלו לעדכן על כך מראש, והשף יערך בהתאם. בערב תוכלו לראות את השקיעה המרהיבה ואת השמים מתכהים בהדרגה ומתמלאים באינספור כוכבים.

בלילה תבלו במחנה סביב למדורה ותיהנו מסיפורים ומוסיקה מקומיים. אחרי לינת לילה באוהל הברברי, תוגש לכם ארוחת בוקר עשירה שכוללת שתייה חמה, לחם טרי, ביצים, ריבה, מיץ ועוד. לאחר מכן תשובו בנסיעה בחזרה לאסווירה.

למידע נוסף על בילוי לילי באוהל ברברי על חוף הים באסווירה לחצו כאן

סיור של חצי יום על טרקטורונים בדיונות של אסווירה

צאו לרכיבה מרגשת על טרקטורון בדיונות החול הזהובות של אסווירה. רכיבה עצמאית על הטרקטורון בליווי מבוגר מותרת כבר מגיל 12 (ומן הסתם אינה דורשת רישיון נהיגה). חשוב להגיע לסיור עם בגדים ארוכים ונעליים סגורות, וכדאי גם להצטייד במשקפי שמש להגנה על העיניים מפני החול. לפני שתצאו אל הדיונות תעברו הדרכת בטיחות קצרה ונסיעת מבחן קצרה עם ציוד המגן, על מנת שתוכלו להתרגל לטרקטורון ולכללי הבטיחות. הסיור בדיונות אורך שלוש שעות.

תתחילו בחציית אוד קסוב אל חורבות ארמון הסולטן ואל החוף הפראי של דיאבאט. משם תמשיכו לרכוב בין שטחי הדיונות, תעברו בשבילים חוליים ובין סלעים, עד שתגיעו לנקודת הסיום ממנה תקבלו תצפית מרהיבה על האוקיינוס האטלנטי.

למידע על סיור של חצי יום על טרקטורונים בדיונות של אסווירה לחצו כאן

רכיבה מודרכת על גמלים באסווירה

הרכיבה על הגמלים נעשית בשיירה, בהתאם למסורת הברברית. הגמלים מאולפים, וכורעים למצב שכיבה על מנת שהמשתתפים יוכלו לעלות לאוכף בנוחיות. הסיור יוצא מדיאבאט בצעדה אל עבר הים. לאחר רכיבה קצרה תגיעו לארמון הסולטן השחור, ומשם תרכבו אל חוף האוקיינוס החולי. בחוף תפגשו דייגים, פרות וחמורים הפוקדים את מעיינות המים המתוקים שעל החוף. לאחר הפסקה לצילומים למזכרת תחזרו בשיירה לדיאבאט בדרך אחרת, דרך יער מימוזה וטוחה.

הפעילות מתאימה גם למשפחות עם ילדים, כאשר ילדים מתחת לגיל 4 רוכבים ביחד עם אחד ההורים (ילד אחד עם כל מבוגר) ואינם מחויבים בתשלום, ילדים בני 5-8 שרוכבים ביחד עם אחד ההורים ישלמו חצי מחיר ומגיל 9 התשלום הוא מלא, וניתן לרכוב באופן עצמאי (אם כי ניתן להצטרף לאחד ההורים במידה והילד מעוניין בכך). במידה ויש במשפחה יותר משני ילדים, וכולם בגילאים המצריכים רכיבה עם מבוגר, ניתן לצרף לילד מדריך בתשלום.

למידע על סיור רכיבה על גמלים באסווירה לחצו כאן

שיעור גלישת גלים למתחילים באסווירה

אסווירה נחשבת לאזור חביב על גולשי גלים, וחופשה בה היא הזדמנות ללמוד ולתרגל את אומנות הגלישה, גם אם אינכם גולשים מנוסים. לאחר שיאספו אתכם ממקום האירוח שלכם בסביבת המדינה של אסווירה, תיסעו לחוף נחמד ומבודד מחוץ לעיר, שבו גולשים מתחילים יכולים לתרגל ביצועי גלישה וליהנות מהחוף היפה באווירה נינוחה.

אחרי שתלבשו חליפות גלידה תתחילו בחימום על החוף ובאימון "על יבש" על החול הרך. תקבלו מהמדריך הנחיות וטיפים לעמידה בטוחה על הגלשן ולגלישה נינוחה ונעימה. אחרי האימון בחוף תיכנסו למים עם מדריך צמוד שילווה אתכם וישמור על ביטחונכם.

בהפסקה תוכלו ליהנות משתייה וכיבוד הכלולים במחיר.

למידע נוסף על שיעור גלישה למתחילים באסווירה לחצו כאן

חופשה באסווירה – מידע נוסף

תנועה במדינה – העיר העתיקה של אסווירה

לב המדינה של אסווירה מוקף בחומה, ומוגדר אזור מוגבל לכלי רכב ממונעים. בפועל, יש לא מעט קטנועים שנוסעים ברחבי המדינה, ואין הקפדה יתרה על הכללים. לכן חשוב להיזהר כשמטיילים באסווירה, ולא לסמוך על ההגדרה של האזור כסגור בפני כלי רכב. כלי רכב נוסף שניתן למצוא במדינה הוא עגלות רכובות על ידי חמורים.

מוניות באסווירה

המוניות באסווירה פועלות עם תעריף קבוע מראש, ולכן תוכלו לעלות עליהן ללא חשש מפני סיבובים מיותרים במחירים מופקעים. תעריפי המוניות באסווירה רלוונטיים לחלקים שנמצאים מחוץ לחומות, כי כאמור בתוך המדינה אסורה נסיעת מכוניות. התעריף הוא 7 דירהם בין השעות 6:00-18:00, ו-8 דירהם בשאר שעות היממה.

בילויים שכדאי לשלב בחופשה באסווירה

רצועת החוף של אסווירה היא גולת הכותרת של מוגדור, וחלק ניכר מפעילות הפנאי של המקומיים סובבת סביב פעילות ימית. קחו בחשבון, שמדובר בחוף עם רוחות עזות וזרמים חזקים, כך שרוב הזמן הוא פחות מתאים לשיזוף או לשחייה נינוחה, אבל זהו חוף מושלם לפעילות כמו מצנחי רחיפה, גלישת רוח וגלישת גלים. אסווירה נחשבת גן עדן לחובבי ספורט ימי. המוקדים הנחשבים ביותר לפעילות ספורטיבית הם מפרץ אסווירה, סידי קאוקי, קייפ סים ומולי בוזרטונה. בחופים תמצאו מרכזי השכרת ציוד, בהם תוכלו להצטייד לפעילויות ספורטיביות. קחו בחשבון, שפעילויות שקשורות ברוח תלויות מאוד בתנאי מזג האוויר, ולכן צריך להיות מוכנים לשינויים בתוכניות – בין אם מכיוון שאין רוח מספיקה ובין אם משום שהרוחות חזקות מדי.

באסווירה ובסביבותיה נערכים במהלך השנה מספר פסטיבלים ואירועי תרבות, שכדאי לשלב בתוכניות אם הם מתקיימים במהלך שהותכם בעיר. בין האירועים הידועים באזור: פסטיבל מוזיקת עולם המתקיים ביוני ופסטיבל אנדלוסיה האטלנטית המוקדש לדו-קיום ולחיבור בין תרבות המגרב לתרבויות יהודיות, שנערך באוקטובר.

מעוניינים בטיול מאורגן?

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון או בטופס ונחזור אליכם עם הצעות שוות במיוחד.

פוסטים נוספים שיעניינו אותך

אזורים במרוקו

השכרת רכב בסעודיה – כל מה שצריך לדעת

השכרת רכב בסעודיה היא דרך מצוינת שתעניק לכם את האפשרות לטייל ברחבי המדינה המרתקת בצורה הנוחה ביותר, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על מדינה

אסווירה

10 מלונות מומלצים באסווירה

בדקנו מגוון מקומות אירוח באסווירה: וילות עם בריכה, דירות, ריזורטים יוקרתיים ועוד, וריכזנו עבורכם 10 בתי מלון מומלצים באסווירה, שקיבלו בבוקינג ציונים גבוהים מלקוחות ששהו בהם.

מרכז מידע

ויזה למרוקו – מידע למטייל הישראלי

מרוקו הקסומה, בין היעדים האהובים ביותר על המטייל הישראלי, מעולם לא הייתה קרובה יותר: גם טיסות ישירות למרקש, וגם האפשרות החדשה להוצאת ויזה למרוקו באופן